مهدویت و قرآن

مهدویت و قرآن

همه چیز درباره مهدویت,قرآن,دین اسلام و...
مهدویت و قرآن

مهدویت و قرآن

همه چیز درباره مهدویت,قرآن,دین اسلام و...

8 مهر - شهادت تعدادی از سرداران اسلام(1360 ش)

8 مهر - شهادت تعدادی از سرداران اسلام(1360 ش)



پس از پایان موفقیت‏آمیز عملیات ثامن‏الائمه، پنج تن از فرماندهان دفاع مقدس یعنی سرلشکر ولی‏ا... فلاحی (جانشین ستاد مشترک ارتش)، سرتیپ موسی نامجو(نماینده امام در شورای عالی دفاع)، سرتیپ جواد فکوری(فرمانده نیروی هوایی ارتش)، یوسف کلاهدوز(قائم مقام سپاه) و محمدعلی جهان‏آرا (فرمانده سپاه خرمشهر)، جهت تقدیم گزارش به امام(ره) با یک هواپیمای سی 130 عازم تهران شدند. این هواپیما حامل 40 سرنشین، 27 مجروح و 32 تن از شهدای عملیات ثامن الائمه بود که در 30 کیلومتری فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد و سرنشینان آن از جمله این پنج فرمانده به شهادت رسیدند. 

رحلت آیت‏ا... لواسانی (1369 ش)

سیدمحمد صادق لواسانی در سال 1285 ش(1324 ق) در نجف به دنیا آمد. در 17 سالگی به قم هجرت کرد و با حضرت امام(ره) هم حجره و هم بحث شد و از محضر آیات عظام حائری یزدی، شاه‌آبادی، حجت، خوانساری و ملکی تبریزی بهره برد. سپس به نجف بازگشت و از درس آقاضیاءالدین عراقی و ابوالحسن مشکینی فیض برد.

آیت‏ا... لواسانی در سال 1314ش از طرف مراجع قم به سرپرستی مدارس فیضیه و دارالشفاء منصوب شد و حدود شش سال این دو مدرسه را اداره کرد. وی پس از آغاز نهضت اسلامی، به حمایت قاطع از امام(ره) پرداخت و به همین دلیل به هشت‏پر (تالش) تبعید شد. وی پس از انقلاب اسلامی نیز بی‏هیچ نام و عنوانی در کنار امام(ره) قرار گرفت و در 8 مهر 1369 ش (نهم ربیع‌الاول 1411 ق) دارفانی را وداع گفت و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.